.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ لاریجانی به اظهارات اخیر احمدی نژاد
پاسخ  لاریجانی  به اظهارات اخیر احمدی نژاد

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس کانون جمهوریت نظام است و به خلاف بحثی که گفته شده مجلس جنبه منطقه‌ای دارد، این طور نیست.

به گزارش سایت خانه ملت، "علی لاریجانی" که در پاسخ به تذکر نماینده نهاوند در ارتباط با نحوه معرفی وزرا از طریق رسانه‌ها و اظهارات رییس جمهور سخن می‌گفت، با تاکید بر تعامل مجلس و دولت اظهار داشت: از نمایندگان می‌خواهم به این مسایل طوری نپردازید که خود به خود القای یک تصور بی جهتی بین قوا کند.

رئیس مجلس ادامه داد: در واقع شما که شکی به جایگاه مجلس ندارید؛ مجلس کانون جمهوریت نظام است و به فرموده امام (ره) مجلس در راس امور قرار دارد و ما روی همین مبناء برداشتی از قانون اساسی داریم جایگاه خود را تشخیص می‌دهیم و به خلاف بحثی که گفته شده مجلس جنبه منطقه‌ای دارد، این طور نیست.

وی گفت: هر نماینده‌ای که از هر شهری بیاید نماینده کل ملت ایران است و هیچ جمعی به وسعت مجلس شورای اسلامی نداریم که از همه کشور در آن حضور دارند و نماد عقل جمعی جامعه است و به همین دلیل امام فرمود که مجلس در راس امور است.

لاریجانی افزود: لذا ما براساس مبنای قانون اساسی کا رخود را انجام می‌دهیم و البته نگاه، نگاه همگرا با قوای دیگر خواهد بود اما براساس نظامات و جایگاه قانونی.

وی اظهار داشت: ما نباید به این مسایل حاشیه‌ای بپردازیم و هم قوه مجریه و هم قوه قضاییه نیز. رییس مجلس متذکر شد: این مسایل فرعی است. فرض را باید بر این گذاشت که همه قوا توجه به جایگاه خود دارند و می‌دانند که مجرای قانونی حل مسایل چیست. دوستان نیز در بررسی وزرا هم نباید به این مسایل حاشیه‌ای توجه کنند.

لاریجانی تصریح کرد: نمایندگان باید به این موضوع ماهوی توجه کنند که وزرا باید افرادی صالح، دست پاک و افراد مبرز و با تجربه باشند که انشاءالله بتوانند خدمات قوی برای کشور انجام دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.